Monday 21 September 2009

21092009


jag städade mitt rum och läste
världens vackraste brev.

skrivet i grå, men orden var
blåa, gyllene, rosa,
som en höstenskväll kl. 7

en pojke som gråter,
en flicka som leker,
en mamma som ler,
en pappa som tröstar,

ett träd som dör,
snö som faller,
en blomma som växer,
höstens skog i solen

ett glas med sprit
som tänder hjärtats värme,
en säng med dig
men utan mig

böcker som läsas,
som ligger på bordet,
böcker som skrivas
i fönstrets ljus

en pjäs som är glömd,
en pjäs som är känd,
en bit blåbärspaj
på en trädgårdsfest.

Rummet är städat och
brevet är läst.
Det hänger på en vägg
ovan min kudde,
i en säng utan dig.

1 comment:

  1. Vill du bli ett fan av Tim Devriese? JAAA :-) vooral de directe stukjes met 'utan mig' en het laatste met 'utan dig' zijn erg mooi

    ReplyDelete